22 Mart 2014 Cumartesi

Vampir Akademisi - Richele Mead (LİLİUM'S BOOKCASE)



Vampir kitapları arasında sıradaki durağım Vampir Akademisi oldu. Ergen bir roman ile karşılaşıp beni sıkmasından ( malum her türde okusak da bir yaş gerçeği var). korkmuştum ancak, tek kelime ile bana yanıldığımı daha ilk sayfalarından gösterdi.                                      
Kitabın incelemesine geçmeden önce tesipt ettiğim birkaç noktaya değinmek, dikkat çekmek istiyorum. Şöyle ki; kitaplarda ki entrika ve olay örgüsü ne kadar çok olursa, aslında okuması okuyucuyu o kadar yorar derler ama yazar bu cümleyi kaale almamış sanırım. İlk sayfalardan itibaren nefesimi tutarak okudum ve elimden bırakamadım.
Olaylar son sayfaya kadar bitmek bilmedi ama enteresan bir şekilde sıkmaktan çok daha da merakla sayfaları çevirmeme sebep oldu.
Kitabın içine girersek, Rose; (kitabımızın kahramanı) benim saygımı kısa zamanda kazandı, o bir "Dampir" (Moroi ve insan birleşmesinden meydana gelen bir tür. Tam olarak vampir sayılmazlar, güneşe çıkabiliyor ve kan içmiyorlar ancak normal insanlara göre oldukça hızlı ve güçlüler. Bu sebeple gardiyan olmaları için eğitiliyorlar. En yakın arkadaşı Lissa ise bir Moroi, bir prenses. Başlarına gelen bir trafik kazasında Lissa'nın bütün ailesi hayatını kaybediyor, ancak Rosa ve o hayatta kalabiliyorlar


Rosa, en yakın arkadaşı Lissa'nın aynı zamanda gardiyanı ve onu korumak için canını bile verebilir. Onun tehlikede olduğunu anlayan Rosa, St. Vladimir Akademisinden onuda alarak kaçıyor ve insan dünyasında 2 yıl boyunca kaçarak yaşıyorlar. Tabi, bütün dampir ve moroilerin akademide kalmalarının ve moroilerin gardiyanlar tarafından korunmasının da bir sebebi var "Strigoi"ler. Bu düşman, dampir veya moroi olması fark etmez ölümsüz olmak için ruhlarından vazgeçen ve masum insanları katleden yaratıklar. En büyük hedefleri ise moroiler...

Bizim kızlar iki yıl boyunda tek bir Strigoi'e rastlamadan mutlu mesut kaçmayı sürdürüyorlar ancak Gardiyan Dimitri ve ekibi onları yakalayıp Akademiye geri götürünce bu rüya tatilide son buluyor. Bundan sonrası ise tam bir kaos. Allah'ım olayların ardı arkası bitmesi, üstüne Rose (Roza) ile Dimitri arasında ki o muazzam çekimde girince kitap bitmesin diye dualar etmeye başladım. Ve kesinlikle bu kitaba aşık oldum herşeyi muhteşem bir kitap 
KaynakiçinBurayaDahafazlasıiçin Buraya tıklayın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder